Drama lui Hannibal Lecter, nobilul genial si canibal, cunoscut cititorilor din Tacerea mieilor si Hannibal, incepe in cel de al Doilea Razboi Mondial. Daca, la prima vedere, mobilul lui Hannibal Lecter este razbunarea pentru suferintele indurate in timpul conflagratiei, autorul, Thomas Harris, reuseste sa se joace cu mult mai multe teme: geniul nevrotic care-si traieste superioritatea fata de cei din jur; nobilul degenerat, urmas al unui ilustru senior, celebru pentru violenta lui; samuraiul „occidental“ care se zbate sa adopte un sistem de valori in care viata omului nu valoreaza prea mult. Thomas Harris imagineaza eul personajului ca un castel al memoriei sale, prin care suntem plimbati pentru a vedea imagini atroce si pentru a participa, impreuna cu Hannibal Lecter, la descoperirea treptata a unui sector al memoriei sale, pierdut o vreme, a carui dezvaluire va da sens intregii lui vieti. Hannibal depaseste statutul de portret al monstrului in tinerete, reusind sa explice cum un om obisnuit poate ajunge canibal si criminal in serie.