Apreciata si utilizata in intreaga lume, invatarea prin proiecte presupune investigatia aprofundata a unei teme sau probleme ce capteaza interesul, energia si timpul celor care invata.
Colaborind in grupuri, elevii exploreaza, solutioneaza probleme reale, iau decizii, isi asuma responsabilitati, folosesc resurse tehnologice si mijloace de comunicare diverse. Evaluarea produsului, dar si a procesului, valorificarea experientelor si intereselor imbunatatesc motivatia si autoreglarea invatarii, competentele socioemo-tionale si participarea civica. Pe linga stimularea cognitiva si sociointeractionala, proiectele sustin perspectiva copiilor si tinerilor si starea lor de bine.
Volumul prezinta tipuri variate de proiecte, de la cele realizate cu copii mici pina la cele folosite in universitati, adresindu-se profesorilor si studentilor, dar si altor categorii de specialisti si practicieni din domeniul educatiei (formatori, animatori, coordonatori de proiecte din ONG-uri).
Din cuprins:
Un liceu american in secolul XXI: Urban Academy din New York • Cind, unde si cum s-a dezvoltat metoda proiectelor? • Cum pregatim, desfasuram si evaluam invatarea prin proiecte? • Cum realizam proiecte impreuna cu copiii mici (in cresa si la gradinita)? • Cum realizam proiecte cu elevii din scoala primara? • Cum realizam proiecte cu elevii de gimnaziu? • Cum realizam proiecte cu intreaga scoala? • Cum realizam invatarea prin proiecte in invatamintul superior? • Cum sa depasim dificultatile? • Ce alegem pentru viitor?