• A avea sau a fi

A avea sau a fi

Erich Fromm
  0 din 0 / 0 opinii

  • Editura: TREI
  • ISBN: 9789737077172
  • Anul ediţiei: 2013
  • Dimensiune: 130x200
  • Limba: RO
  • Numarul paginilor: 264
  • Tipul copertei: Brosata
  • Greutatea: 0.21kg
  • Colecția: Psihologie si consiliere
  • Livrare rapidă
  • Preluare gratuită
    în magazin

  • Retur gratuit
  • 123,00 lei MD
  • Disponibilitate: În Stoc
  • Livrare: 1-2 zile

Ai intrebari legate de produs sau te putem ajuta sa plasezi o comanda?

Ne poti suna la
079294081, +373 (022) 29-40-81,
Luni - Vineri: 09:00 – 18:00
Sambata 10:00 - 17:00
Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate. Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos" si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante. Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala. Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de „a avea", probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. E. Fromm Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. E. Fromm Erich Fromm (1900—) , sociolog si psihanalist, a facut parte din ?coala de la Frankfurt, iar in 1933 a emigrat in SUA. A mai fost tradus in limba romana cu titlurile Arta de a iubi , Frica de libertate si Buddhism si psihanaliza . Cuprins Cuvant-inainte Introducere: Marea Promisiune, esecul ei si noile alternative PARTEA INTAI Intelegerea diferentelor dintre a avea si a fi I. O prima privire II. A avea si a fi in experientele cotidiene III. A avea si a fi in Vechiul si Noul Testament si in scrierile lui Meister Eckhart PARTEA A DOUA Analiza diferentelor fundamentale dintre cele doua moduri de existenta IV. In ce consta modul de existenta bazat pe a avea? V. In ce consta modul de existenta bazat pe a fi? VI. Alte aspecte ale modurilor de existenta bazate pe a avea si a fi PARTEA A TREIA Omul nou si noua societate VII. Religie, caracter si societate VIII. Conditii pentru schimbarea umana si caracteristicile Omului nou IX. Trasaturile noii societati Bibliografie

Spune-ţi opinia

Rău     Bun

Alte cărţi de Erich Fromm

Recomandări